Företagsinfo hittas på ALLBOLAG: MTEKS

Allmänt

MTEKS är ett IT-företag som arbetar enligt svenskt köplagen riktlinjer (1990:931)

Följande köpvillkor gäller från 2022.05.31.

Köpvillkoren utgör tillsammans med din beställning, som bekräftats genom en orderbekräftelse, avtalsunderlaget för köpet.

För att kunna handla på MicroRepair måste du ha fyllt 18 år.

Beställning

Vid mottagning av din beställning bekräftar vi beställningen och skickar automatiskt en orderbekräftelse till dig på den e-postadress du har angett. Läs noggrant igenom orderbekräftelsen när du får den, och kontrollera att orderbekräftelsen överensstämmer med beställningen.

Konsumenten skall stå för de extrakostnader som kan uppstå i samband med den felaktiga eller bristfälliga informationen. Konsumenten svarar för all information som Konsumenten uppger till Micro-Repair vid beställning, exempelvis uppgifter om leveransadress, Vi rekommenderar att ni ta omedelbar kontakt med administratören för att kunna korrigera köpinformation innan paketet levereras hem till dig info@microrepair.se

Vi förbehåller oss rätten att spärra dig för vidare köp via vår webbsida om vi har skäl att tro att du har gjort beställningar som strider mot bestämmelserna i dessa allmänna villkor eller i strid mot gällande lag. Vi förbehåller oss även rätten att annullera din beställning eller en del av den om produkten är slutsåld.

Betalning

Alla priser är inklusive moms. Orderöversikten inkluderar alla kostnader förknippade med varan, som exempelvis porto, frakt, vid betalning kan du välja bland de betalningsmetoder vi erbjuder i köpprocessen.

När du handlar på Micro Repair på faktura är det Klarna bank AB som hanterar betalningen. Vid frågor om betalning kan du kontakta Klarnas på 08-120 120 10 eller mejla oss på info@microrepair.se

Micro-Repair förbehåller sig rätten att ta en kostnad för frakt vid beställningstillfället. Fraktkostnaden anges i sin helhet i samband med köp och inga ytterligare kostnader tillkommer för ett köp utöver vad som visas i kassan.

Om du väljer faktura skickas den med e-post från Klarna efter att ordern har skickats, och med det förfallodatum som angetts under köpprocessen. Inga extra avgifter tillkommer vid köp mot faktura. Observera att du alltid måste ange ett fullständigt personnummer vid köp med Klarna Faktura. Klarna gör en kreditvärdering för att utvärdera om du får handla för det valda beloppet. I den kreditvärderingen tittar Klarna huvudsakligen på hur mycket du vill handla för och extern information som Klarna hämtar från ett kreditupplysningsföretag (du får ett meddelande om att information har inhämtats från kreditupplysningsföretaget).

Vid utebliven betalning tas dröjsmålsränta ut enligt gällande svensk lag om räntor vid försenad betalning (Räntelagen 1975:635). Avgifter kan även komma att tas ut enligt svenska lagar för inkasso (Inkassolagen 1974:182) samt (Lag om ersättning för inkassokostnader m.m. 1981:739).

Om du använder PayPal, Swish, eller direktbetalning via bank som betalningsmetod debiteras du när vi bekräftar din beställning och leverans har påbörjats hos oss.

Leverans

Vi skickar våra paket med olika leverantörer, våra huvudparter är Postrond. Vid leverans bör du tänka på att du själv har ansvar för att ta in produkterna i bostaden och att du måste vara på plats för att ta emot varorna. Vi kan kräva legitimation innan vi överlämnar varorna. Om leveransen av produkterna blir försenad ger vi dig information så fort vi har kunskap om det, när vi skickar ett paket till dig så får du en bekräftelse om att paketet är bokat via sms eller E-post.

Om du mottagit ditt paket och det är skadat alternativt en produkt i paketet har blivit skadad, ska du som kund göra en reklamation hos budfirman som har fraktat din försändelse.

Konsumenten svarar för all information som uppges till oss i samband med köp, exempelvis uppgifter om leveransadress. Vi svarar inte för eventuella problem (såsom utebliven leverans eller återbetalning) som kan uppstå på grund av felaktig eller bristfällig information som har ankommit till Micro-Repair.

Ångerrätt

Ångerrätten förutsätter att du senast inom 14 dagar efter att du har tagit emot leveransen meddelar säljaren att du vill använda ångerrätten. För att kunna använda ångerrätten måste produkten returneras till oss i det närmaste samma mängd och skick som när du mottog den, produkten ska returneras till säljaren inom rimlig tid, senast inom 14 dagar från ditt meddelande om utövande av ångerrätten.

Köparen kan inte ångra köp av varor som snabbt minskar i värde, varor som inte kan returneras eller ljud- eller bildinspelningar (bland annat CD- och DVD-skivor) eller datorprogram på vilka förseglingen är bruten.

Vid köp av digitala, nedladdningsbara produkter som spel och programvara betraktas produkten som levererad när du klickar på ”Se detaljer” på Mina sidor. Det är samma sak som att bryta förseglingen på en fysisk produkt och gör att ångerrätten inte längre gäller.

Garanti

Micro-Repair garanti gäller som följande:

  • 30 dagars garanti för all våra reparationer.
  • 6 månaders garanti för all begagnade varor och enheter.
  • 12 månaders garanti för alla våra nya enheter
  • ersättning av varan vid fabriksfel

I vissa fall, Särskilda regler gällande garanti kan förkomma för vissa produkter; konsumenten är skyldig att anmäla skadan i god tid. säljaren beskriver och hänvisar till installation och instruktioner källor.    

Retur

Vid retur, fyll i gärna i formuläret eller mejla oss på info@microrepair.se ni kan även kontakta vår kundtjänst på +46 700 151 812. Vi skickar en retursedel/ kod som du kan använda klistra i försändelse. Varan returneras till följande adress.

MTEKS

SAMIR SKOURI.
Ibsengatan 63. 168 47.
Bromma. Stockholm

Tvister

Som konsument kan du dock alltid hänvisa en eventuell tvist till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Du kan kontakta ARN antingen via deras hemsida https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden. Box 174 . 101 23 Stockholm